-->

Sider

onsdag 16. desember 2009

Den store husmordagen

Ble det på meg i går.
Min fetter kom på besøk for å avlevere julegaver og siden vi begge er triste over at jeg ikke kan komme i det årlige 1. juledagselskapet i familien hadde jeg lovet ham at vi skulle leke 1. juledag ved å spise den desserten vi alltid spiser da.
(Jeg kunne jo ikke gå glipp av den i år selv om jeg ikke er der 1. juledag!!)
Så da lagde jeg mormors danske fruktsalat med det samme jeg kom hjem i går.

Så satte jeg i gang med å gjøre ting jeg ikke kan....
Jeg forsøkte meg på krumkaker for første gang. Det var bestemor som alltid lagde det til oss til jul så
nå er det vel 15 år siden sist vi hadde hjemmelagde krumkaker.
Det tok litt tid før jeg fikk det skikkelig til, men etter 4 timer på kjøkkenet har jeg nå 5 kakebokser fulle av krumkaker! :)


Krumkakeprosjektet er ikke det eneste "jeg gjør ting jeg aldri har gjort før" prosjektet jeg har hatt denne uken.
Jeg lagde marsipankake for første gang i helgen.
Pappa måtte jo få en skikkelig kake på 60 års dagen sin!


Jeg er nødt til å lære meg å rydde litt på kjøkkenet før jeg tar bilder ser jeg.....

Jeg skal fortsette med bakingen i kveld.
Denne gangen er det mormors danske julekaker som er planen.
Egentlig er det bare cookies med peanøtter og sjokolade, men siden mormor
var dansk og det er hennes oppskrift har jeg alltid kalt de
Mormors Danske Julekaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar