-->

Sider

onsdag 23. juni 2010

Frem fra glemselen

Fra den gangen 8 år gamle jenter fortsatt lekte te-selskap med venninner og trillet dokkevogner opp og ned gaten for å få "babyen" til å sove.

Jeg hadde helt glemt dette settet da mamma og pappa ba meg gå igjennom alt jeg har hatt lagret på loftet hos dem. Dette fikk jeg av dem til 7 eller 8 års dagen min etter å ha ønsket meg det i evigheter.
En gang i tiden hørte den til en dokkeseng her også, men den tok min søster knekken på da hun bestemte seg for at minstesøsteren vår skulle sove der om jeg ikke husker helt feil.
Hvorfor leker ikke barn slikt lenger?
Jeg kan ikke huske sist jeg så småjenter gå tur med dokkene sine og niesen min som nå er 7 tror jeg aldri har eid en dokkevogn engang!
Hun erklærte rett før hun begynte på skolen at dokker var babyleker!

2 kommentarer:

  1. Åh det var nydelig! Tenk så koselig den dagen dine eventuelle barn kan leke med det:):)

    SvarSlett
  2. Grommis: Ja, jeg må innrømme at jeg gleder meg til det. Husker selv at jeg lekte mye med mamma's gamle dokkeseng og koppestell da jeg var liten. De tingene var mye mer spennende enn mitt eget for det var så gammelt. ;)

    SvarSlett